14.4.12

nosztalzsia

régi újpesti és rákospalotai villamosok Hamplónál. ezek a viszonylatok akkortájt szűntek meg, amikor oda születtem és amikor kisgyerek voltam. Nem nagyon utaztam már velük, de a barátságos városszéliségnek ez az érzete, és a városias közlekedési eszköz meg a környezet közötti feszültségből áradó hangulat megvan a fejemben. Szerettem Palotát. Már a nevét is. Ahogy a nagyapámék emlegették, Régipalotát.
és hogy Istvánteleknél is járt volna egy villamos? persze, a síneket még láttam, talán a Mezőhegyes utca végénél kanyarodott. hozta az üzembe a munkásokat.
a többi kép ott.


Kommentare:

Æ hat gesagt…

Itt van még ez is :)

marguerite hat gesagt…

köszi! szép!
jó ez, hogy a villlamosoknak világszerte ilyen rajongótábora van.
emlékszem gyerekkoromból ilyen tekerős sorompóra, mint az alsó képen, a Szerencs utca végén ilyen volt Istvánteleknél, Újpest és Palota között.

vajdapeterutca hat gesagt…

Nekem közvetve bár, de nagy szerelmem az újpesti 8-as.

A kép helyszíne az Irányi Dániel utca és a Labdarúgó utca sarok. Felfelé megy a villamos a Baross utca felé, a jobb oldali vágány iparvágány, és a Vágóhíd felé tart. (A Budapest anno... indextopikból vagyok ilyen okos, magamtól másra gondoltam.)

A Hamster (Varga Ákos Endre) oldalain szereplő fényképek jelentős részét a hatvanas-nyolcvanas években Budapesten járt külföldiek készítették. Köztük több tucat kiváló minőségű színes fotót, amelyek a korabeli (1970 körüli) hazai amatőrök számára elérhetetlenül fejlett felszereltséggel készültek. Lassan tíz éve építi ezt a honlapot, melynek várostörténeti és szórakoztatási értéke szerintem vetekszik egy múzeuméval. A létrehozott mű aztán nyilván vonzza az újabb felajánlásokat.