19.12.11

a kő marad

"Én elég régóta, kb. 2800 éve gyűjtök kőtáblákat. Mondhatni a hobbim.
Amikor felbukkantak az első olcsó papirusztekercsek, csak legyintettem, hogy az nem igazán maradandó, sosem fog helyettesíteni egy ilyen 1-200 év alatt elporló izé egy jó kis masszív kőtáblát. Annak nincs súlya, textúrája, kevés benne az anyag.
Utána egy ideig nem követtem a fejlődést, és egyszer csak azt vettem észre, hogy pl. a Biblia már ki se jött kőtáblára, pedig a 10 parancsolat még úgy volt elérhető (korlátozott ideig), meg Hermész Triszmegisztosz smaragdtáblái is nagy sikert arattak.
Azóta csak a nagy csend van és egyik kiadó se jelentet meg semmit kőtáblára, mert az a pernahajder kalóz Guttenberg teljesen eltérített mindenkit. Pedig a víz szalad, a kő marad."

Bodó Balázs cikke jókat hoz ki  kommentelőkből is.

Kommentare:

Studiolum hat gesagt…

zseniális szöveg! de a Smaragdtáblákat már kifejezetten papiruszkiadásra tervezték, annyira, hogy még utalás is van bennük az anyagára

marguerite hat gesagt…

:) na tessék!

nem mélyedtem el a részletekben, annyira tetszett az egész, de ezt nem is tudtam volna korrigálni