2.10.10

a kókuszos sütőtökleves

az nem magamtól jutott eszembe, hanem a vapianóban ettünk ilyen szezonális finomságot vagy egy hónapja. a házilagos előállítása sem bonyolult, ugyanolyan finom lett, és jól lehet játszani a hangsúlyokkal. én így csináltam:
egy liter zöldségleves alaplé,
egy sonka(kanadai)tök,
egy fej hagyma,
fokhagyma,
gyömbér,
4 dl dobozos konzerv kókusztej,
bazsalikom
a tököt megsütöttem negyedelve, aztán a belsejét belekanalaztam a liter forró zöldségleves alaplébe. az apróra vágott hagymát és a szintén apróra vágott diónyi gyömbért, serpenyőben kicsit megpirítottam, a végefelé hozzá az öszezúzott fokhagymát, aztán az egész ment a levesbe.
Utoljára a kókusztej, kicsit még összefőzni, mixerrel simára dolgozni, és kész is. A tetejére friss bazsalikomlevél.
sok ilyen apróságból kell egy hosszú-hosszú lista, amivel valahogy ki lehet húzni az őszt meg a telet.

1 Kommentar:

ÉvaZsuzsanna hat gesagt…

Ez érdekes, kipróbálom. Van egy dal: "Hadd főzzek ma magamnak" - tegnap esti nagyon flancos éttermi vendégségben látványos, de hitvány vacsora után jutott eszembe...