4.5.10

a biciklis mind állat, haljanak meg

azt hiszem óvatos vagyok, figyelmes és udvarias, legkevésbé sem száguldozok, (néha már viccesen alakul a verseny, hogy melyik fél előzékenyebb a másikkal)
a közlekedés során a helyzeteket legtöbbször kérem-köszönöm + mosoly formájában oldom meg. látom, hogy sokan élnek hasonlóan. ennek ellenére hetente többször találkozom agresszív leordibálós autóssal, gyalogossal, az emberek néha még fizikai erőszakkal is próbálkoznak. Ezek szinte kivétel nélkül nálam majd kétszer idősebb, és kétszer nehezebb férfiak.
hogy van ez?


(ma reggel aztán megálltam visszakérdezni, hogy miért is. a kutyás bácsi kifejtette, hogy márpedig ő fel szokta rúgni a biciklistákat*, először ezt nem értettem, mire megerősítette, hogy igen, szándékosan, amikor mellé érnek, akkor oldalról jól belerúg a biciklibe, és hogy szerencsém van, hogy most nem tette. kicsit erről beszélgettünk, ő mindvégig  jogosnak érezte a haragját, amiért én ott biciklizek, ahol ő kutyát sétáltat. mutattam, magyaráztam, hogy miért nem tudok épp itt máshol menni, azt mondta, olyan nincs. próbáltam úgy zárni, hogy véleményem szerint a helyzetek megoldásában a kölcsönös jóindulat milyen sokat számít, ebben látszólag egyetértett, sőt, még fontosnak tartotta hozzáfűzni, hogy ő vallásos ember.
és első blikkre nem mondanám róla, hogy futóbolond.

* ez érdekes volt, sosem gondoltam még úgy magamra, mint aki valamilyen -ista, és az se jutott eszembe, hogy mások valamilyen -istának látnak. :) szerep. játék.)

Kommentare:

ÉvaZsuzsanna hat gesagt…

Hát csak bicajozz kedvedre! Sajnos, amikor engem gyerekkoromban Pestlőrincen nagybátyám tanítgatott, fogta a csomagtartót, úgy kerekeztem, egyszercsak elengedte, én hajtottam tovább. Hallottam, hogy kutyájának nevetve mondja: fogd meg! Rémületemben vadul hajtottam össze-vissza, végül, hogy a járdán közeledő két ruszki katonát kikerüljem, behajtottam az árokba. Azóta nem ültem biciglin, nagybátyámnak haló porában sem tudok megbocsátani...

marguerite hat gesagt…

nem is illett ez a bejegyzésem teljesen ide, nem vádirat, hanemhogy a mindennapi és megkerülhetetlen erőszakot próbálom megfejteni, jól-rosszul kezelni.

L szerint sok egykori rendőr, meg egykori katona lakik azon a környéken.
de akkor valszeg sok egykori rendőr meg sok egykori katona lakik ebben az egész országban. :) vagy sok rendőr meg katona lakik sok férfiban.