20.4.10

utopia

meghallgattam ma egy csomó gerillakertészt a Mezőgazdasági Intézet könyvtárában,
írok majd kicsit hosszabban (bár ezt sokszor ígérem, és sokszor elmismásolom)
de a lényeg, hogy úgy tűnik, ezek mind meg vannak győződve, hogy tíz-tizenöt év múlva a földet fogjuk kaparni egy kis élelelmért. (ugye amikor a fosszilis energiaforrások elfogynak, az árak az égig szöknek, egyre nagyobb probléma lesz a vízellátás... stbstb, most ezt nem is részletezem, mindenki gondoljon valami egészen apokaliptikusra) ebből az alapállásból kiindulva mindenképp a haszonnövények termesztését forszíroznák a városi területeken. ez nekem teljesen elszálltnak hangzik több okból is. de  még az is lehet, hogy igazuk lesz, de akkor nem fog a közösségi kertészkedés vigasztalni attól tartok. mindenesetre most nem erre van szükségem. elképzelem, ahogy itt a nyolcvanéves nénik a helyi majdnemhajléktalanokkal karöltve nekiállnak zöldborsót meg paradicsomot meg tököt termeszteni, és nem túlságosan meggyőző a kép. praktikus tanácsokat szerettem volna kapni, mert látszott hogy jóval több információ birtokában vannak mint én, de azokat nem osztották meg, csak ezeket az utópista-anarchista törekvéseket. örök visszatérés. de persze nem baj. Bátortalan kérdésekkel próbáltam célra tartani, valahogy ezeket félresöpörték, föladtam.
Úgyhogy ha valakinek véletlen volnának válaszai, ideírom ami érdekelt volna:
mennyibe kerül egy földcsere vagy pótlás, hogy lehet önkormányzati segítséget nyerni, hogyan lehet szponzorokat befűzni, milyen közösségszervezési technikákat használnak milyen sikerrel, hogyan lehet tartósan fenntartani a kezdeti eredményeket, honnan lehet nem csak a kiépítésre, hanem a fenntartásra is forrásokat szerezni, mit tesznek, hogy önjáróvá váljon a kezdeményezés, mi van akkor, ha nem egy a közfigyelem terében álló belső kerületi, hanem egy kisebb forgalmat bonyolító helyszínünk van, hogyan sikerül megszólítani a különböző korcsoportokat... és így  tovább.

1 Kommentar:

ÉvaZsuzsanna hat gesagt…

Csau uralma alatt láttam, hogy Székelyudvarhelyen az emeletes városi házak bejárata előtt zöldségeket, káposztát termeltek...