3.8.09

A mások élete 2. - Berlin, 1912. április 27-én

Önagysága
Tóth Ilonka úrhölgynek
Budapest
V. Tisza u 11


Fogadja szivélyes üdvözlete-

met ebből a kutya városból
ahol még nézni sem lehet
magyarúl. hogy vannak kedves
Ilonka k.a. hogy van a kedves
M[...] és a Tóth úr s a
kedves hölgyek általában? A
Köller úr még él? semmi életjel
róla pedig szeretnék vele levelet válta-
ni ha érdemesitne rája. Üdvözlöm
mindnyájukat. B Józsi
a bélyeg alatt:
Imádott angyalom
boldogságom
mikor fog irni
Tán elfelejtett?
Könyörüljön rajtam
számtalan csók Jocó
irjon

Kommentare:

Studiolum hat gesagt…

zseniális a bélyeg alatti utóirat, ilyenről eddig még csak olvastam. De mi van, ha a férj bélyeggyűjtő? vagy ha netán ő is élt már ezzel a trükkel?

marguerite hat gesagt…

igen, nagyon regényes, és viszamenőleg hitelesíti az ilyen történeteket. :)
sajnos semmit nem tudok a háttértörténetről, nem családi vonalon került hozzám.
Valamiért én abban gondolkodtam, hogy a szülők elől kellett elrejteni ezt, nem férj elől, bár igazad van, a címzés nem úrleány, hanem úrhölgy :)
Viszont a rejtélyes k.a. rövidítést úgy dekódoltam, hogy 'kisasszony', bár még sosem találkoztam így szövegben vele. (igaz, nem is molyolok sokat kéziratok között.) viszont mégsem volt talán teljesen szokatlan, címzések között gyakran látni, hogy XY és b. n. vagy b.cs.